Agoniści receptorów benzodiazepinowych a ryzyko rozwoju łuszczycy

Benzodiazepiny (benzodiazepine - BZD) to grupa leków o działaniu przeciwlękowym, uspokajającym, nasennym, przeciwdrgawkowym, miorelaksacyjnym i amnestycznym. Działanie benzodiazepin polega na łączeniu się z receptorem benzodiazepinowym, który jest częścią większego kompleksu receptorowego, tak zwanego receptora GABA-ergicznego.

Czy warto suplementować biotynę?

Wykazano, że suplementacja biotyny wzmacnia kruche i łamliwe paznokcie, a także jest skuteczna w przypadkach trachyonychii lub deformacji płytek paznokciowych, spowodowanych ich nawykowym uszkadzaniem. Nie ma wiarygodnych danych o jej wpływie na paznokcie zdrowe, niezmienione chorobowo.

Skuteczność simwastatyny i ezetymibu w leczeniu łysienia plackowatego

Łysienie plackowate (alopecia areata - AA) to dermatoza związana z rozwojem ognisk pozbawionych włosów, bez towarzyszącego bliznowacenia. Wyróżnia się kilka odmian choroby, różniących się morfologią zmian i rokowaniem dla pacjentów. Etiopatogeneza w pełni nie została poznana. W związku z brakiem dostatecznie skutecznego leczenia, podejmuje się wiele prób terapii. Jedną z nich jest stosowanie simwastatyny oraz ezetymibu (S/E) doustnie.

Działania niepożądane leków przeciwmalarycznych stosowanych u pacjentów ze skórnym toczniem rumieniowatym i zapaleniem skórno-mięśniowym

Leki przeciwmalaryczne (LP) to stosowane od wielu lat preparaty o wysokiej skuteczności. Toczeń rumieniowaty, porfiria skórna późna, polimorficzne osutki świetlne, zapalenie skórno-mięśniowe, sarkoidoza, ziarniniak obrączkowaty, liszaj płaski to niektóre ze schorzeń dermatologicznych, w których istnieją wskazania do włączenia LP.